På Børne U.N.I ønsker vi at understøtte udviklingen af det innovative, empatiske og handlende menneske, der tillidsfuldt interagerer i sociale, kulturelle, demokratiske og andre samfundsmæssige sammenhænge.
På Børne U.N.I lever og ånder vi designtænkning på alle niveauer; fra det enkelte barns indflydelse på den verden vi lever i, til undervisningens tilrettelæggelse og udførelse samt til hele skolens kontinuerlige pædagogiske og didaktiske udvikling. På den måde ser vi os selv som en helhed, der gør det vi siger. Vi sætter en ære i, at det vi sætter i søen - hvad enten det er et nyt tiltag, et undervisningsforløb eller et møde, så skal være relevant og meningsfuldt.
Vi tror på, at vi skal noget sammen. Vi skal være noget for hinanden, og vi skal skabe noget i fællesskab.
I fællesskabet udvikler vi os og forankrer os i en omskiftelig verden, og gennem entreprenørskabet rækker vi ud i samfundet for at skabe en udbytterig udveksling mellem skole og samfund.
På Børne U.N.I arbejder vi projekt- og produktorienteret med fokus på samarbejde og kreative processer, forankret i et solidt fagligt fundament.
Det er vores vision, at Børne U.N.I forbilledligt varetager og fremelsker demokratisk dannelse og uddannelse gennem autentisk inddragelse af elever, ansatte, forældre og bestyrelse.
På Børne U.N.I ønsker vi at være i dynamisk udveksling og samarbejde med omverdenen. At kunne inspirere og lade os inspirere af andre, der arbejder med læreprocesser, undervisning og pædagogiske udviklingsprocesser for børn.
Vi ønsker at åbne dørene, så relevante interessenter kan komme og opleve vores skole og få gavn af vores viden og faciliteter. Samarbejdet kan opstå omkring tidsafgrænsede projekter eller funderes i bestående partnerskaber.