- Hvordan kan vi være med til at skabe bæredygtige løsninger, der sikrer Enghaveparken ved store regnskyl og samtidig gøre parken anvendelig hele året rundt for de mange brugere? Her præsenterede eleverne deres løsninger for arkitekter og bygherre. Enghaveparken vandt i december 2021 Danish Design Award
- Hvordan kan vi være med til at påvirke kommunalpolitik og skabe fokus på det som vil gøre København til en bedre by for unge? Projektet blev afsluttet med et fysisk og digitalt vælgemøder et par dage inden KV21, hvor eleverne pitchede deres ideer foran politikerne i panelet som derefter diskuterede de forslag der kom på bordet.
- Hvordan kan vi se evolutionen. Forløbet afprøvede hvordan gamification, triggers og en designpraksis kunne skabe interesse og forståelse for temaet evolution i biologi.
- Tegn, film og fortæl – et forløb med professionel fotograf. Projektet blev afsluttet med en række prototype film der efterfølgende blev finpusset til skolens web-site
- Årets krybbespil hvor 7.9 årg arbejder sammen om at udvikle et teaterstykke på 5 dage ud fra en række aktuelle benspænd. Til denne proces arbejdes der typisk ud fra en KIE-model.
Eksempler på tidligere projektforløb i LOB:
- Hvordan kan vi være med til at skabe en adfærdsændring på vores trin, der både er bæredygtig og klimavenlig? Projektet blev afsluttet med relevante løsninger fra alle gruppe, hvorefter der blev stemt om hvilken én de selv ville bakke op om samt deltage aktivt i. Løsningen blev et tøjstativ, hvor de indbyrdes kan bytte tøj med hinanden. Enkelt, funktionelt og klimavenligt!